lördag 19 juli 2008

4,5 mil på cykelsadeln

Det känns fortfarande som en dröm att jag var på en powercaching. Det har gått snart en vecka sedan så jag måste sätta ner mig och berätta. Annars tror jag att det har varit en dröm. Mitt närminne är inget att lita på...

Tisdag den 5 juli vaknade jag tidigt för att köra iväg till en mötesplats där plockades jag upp av OlofF. Jag hade min cykel med mig och det hade de övriga i sällskapet också, OlofF slängde cykeln upp på hans släp och så var vi på väg över bron till Köpenhamn.

Sällskapet bestod av mig själv (Ulrika & jycken), OlofL, StormHill, Anna-Karola, A.Nehlin och Hrafnahnef. Det är våra nickname när vi cachar. Alla vi satte upp på cykelsadlar och cyklade 4,5 mil för att plocka till oss cacher längs vägen. Vissa platser gick det snabbt att hitta och vissa platser var det lite mera letande. Jag tyckte det var rolig att se på dessa eliter hur de letade och så tyckte jag också det var skönt att för en gång skull bara hänga med. Jag fick min 200:ende finds, Anna-Karola fick hennes 400:ende och så OlofL komm upp till 900:ende. GRATTIS till oss!!! :)

Dagen slutade med att vi plockade till oss 47 st cacher. Det kunde ha varit 50 st om inte 3 st var borta eller för svåra att finna. Men 47 av 50 var ju inte så dåligt ;).

Jag hade tyvärr bara min lilla digitalkamera med mig men de bilder som jag tog hjälper mig att minnas min dag. Här nedan visar jag bilderna...
Vissa av dem innehåller kanske spoiler!




Sutte-traet hänger barnen ut sina sista sugnappar.




Alle vejer förer til Rom


Så här såg cykelparkeringsplatser vid tågstationerna i Köpenhamn. Smart lösning!


Ibland behövde vi hjälp av en lokalinvånare.




Ibland fick vi lämna ifrån oss cyklarna, olåsta och obevakade, bara för att gå ca 60 meter in i buskarna eller i skogen.

Den här cachen, även kallad som flaskposten, hittades på Tippen. En mysterycache - Flaskepost.


En häftig målning på en husvägg :).


Ingången till Carlsberg stod dessa elefanter som en imponerande port. Statyerna var gjorda av bornholmsk granit och stod färdiga år 1901. Hitler satte dit symbolerna senare.


Jesuskirken i Valby har en staty framför som jag tyckte var väldig imponerande. Bakom kyrkan ligger cachen gömd - Local Landmarks #4: "The Cathedral".


Det blev sent när vi återvände till bilen och släpet.


Dagens roligaste skylt som vi såg i Köpenhamn:


Jag cyklade på en hundskit och Hrafnahnef trampade på en hundskit. Så även idag slapp jag inte undan hundskiten när jag geocachar. Men det är fortfarande så kul att cacha =).

Tack alla för en riktig trevlig dag, jag hoppas vi får göra om det!

Inga kommentarer: