söndag 13 juli 2008

En härlig dag!

Igår försökte jag vakna så tidigt som möjligt, hade lovat Anna att vara hos henne kl. 07.30. Men ack vad svårt det var att stiga upp. Jag kände mig trött och lyckades till slut att gå upp. Det ledde till att jag blev lite försenad till Anna.

Jag mötte Anna som redan var i full rulle, hon hade gått upp samtidigt som tuppen. Odessa var redan duschad och tvättad. Manen och svansen var klippt och kammad. Jag hade inte sett henne så fin tidigare. Dessutom hade hon varit borta på en träning hos Niklas. Jag tycker att hon blivit mognare på något sätt?

Vi körde till Bjärsjölagård, där ska premering vara.

Härliga och fina hästar. Det är något särskilt med hästar, inte riktigt samma sak som hundar. Jag vet inte hur jag ska beskriva dem, de är helt bedårande! Ibland känner jag mig sorgsen över att hästarna lever i fångeskap hos människorna, att de ska ha bett och sadelgjord ska spännas hårt på magen. Att det är vi som bestämmer åt vilka håll de ska gå. Visst är det samma sak som hundar, de ska ha halsband och koppel på sig... I allafall är jag glad över min Hrönn.

När jag blir gammal hoppas jag att jag orkar med hästar.


Foto: Ulrika

Nu ska jag iväg till jobbet, det finns mera bilder på hundarnas dagbok.

Inga kommentarer: