måndag 14 juli 2008

Jippi - Alverfolket på vita duken

Den kultserien om Alverfolket ska till film - äntligen. Dock ska manuset skrivas, filmen ska regisseras och produceras. Så tar det minst år innan den kommer ut på vita duken. Han som ska göra det heter Rawson Thurber, han gjorde bl.a Dodgeball. Hm, jag hoppas att han ska uppfylla mina förväntningar av filmen och inte ta med för mycket trams och humor.



Alverfolket är en av mina absoluta favoriter serier. Jag fick mitt första album när jag fyllde 12 år gammal tror jag, eller var det 11 år? Jag kommer inte ihåg. Men i allafall minns jag en morgon på min födelsedag. Jag var ensam hemma, mina föräldrar var tvungna att jobba. Mina syskon låg antingen och sov eller var hos deras kompisar. Mamma hade lagt min födelsedagspresenter på köksbordet, så jag skulle kunna få öppna dem på morgonen. I en av dessa var två st seriealbum - Alverfolket. Jag blev fast, jag blev så fascinerad av karaktärerna och historien så att jag började att samla på alla dessa album.

Jippi, nu kommer den ut på film!

Inga kommentarer: