fredag 11 juli 2008

Klimatsmart

KLIMATSMART - DIN GUIDE TILL EN MILJÖVÄNLIGARE VARDAG skriven av Bodil Sjöström med flera.
En dag kom Anna med en bok i handen, hon lade bara fram den till mig och sa Läs Den! Jag tittade ner på boken, min första tanke var att boken var en "instruktionshäfte-för-att-bli-en-bättre-människa". Jag måste ha sett skeptiskt ut för Anna bad mig en gång till att jag skulle läsa den. Åtminstone bläddra igenom boken. Vad gör man inte för sina vänner?

Men faktiskt måste jag få säga att boken är rolig att läsa. Skriven på ett sätt som får mig att läsa hela boken. Gradvis blev jag mera miljömedveten, visst har jag pluggat om miljö på Malmö Högskola. Men denna bok får oss att bli mera medvetna om vad som händer omkring oss, vilka små saker som vi gör i vardagen och hur vi kan förbättra våra små vardagssaker som ger ett stort bidrag till miljön.

Massor med enkla tips, tänkvärda notiser och en bok att ha i sin bokhylla för att läsa om den flera gånger.

Tack Anna för jag fick låna den, imorgon får du tillbaka boken och jag lär sakna den.

Inga kommentarer: