tisdag 8 februari 2011

Nostradamus försvunna profetior

Skriven av Mario Reading. Lägg till bild

Jag blev tipsad av Karin för denna bok. En deckare som utspelar sig i Frankrike och handlar om jakten efter Nostradamus hemligheter som inte blev publicerad. Han hade skrivit 1 000 st profetior och 58 av dem blev inte publicerad.

En vild jakt utspelar i södra Frankrike mellan en utdankad författare, Adam Sabir och en ond människa Archor Bale. Båda de vill komma åt de hemligheter. Adam Sabir blev intresserad av de försvunna profetior och blev ofrivilligt djupare inblandad på jakten medan Archor Bale gör allt för att komma åt de hemligheterna. Adam blir involverad med zigenarna och i deras kultur och levnadssätt.

Boken ger en trevlig underhållning och är lätt att läsa. Kapitlarna är korta och texten lättläst. Början på historien griper berättelsen mig men ju längre in jag kommer i desto mer plattare blir historien. Tycker man om gåtorna och Da Vinci koden kan man läsa denna bok. Jag har läst bättre böcker och tror att denna historia kunde ha blivit bättre.

Tack för tipset, Karin. Trots allt var det en spännande läsning.

Kram!

1 kommentar:

Malin sa...

DEN ska jag läsa även om det blir plattare mot slutet! Hehe. Kram