fredag 29 augusti 2008

Att slösa pengar

Igår gick jag till en frisör och klippte mej. Håret blev bra tycker jag. Kanske en aning för kort därbak och min dubbelhaka syns mer.. :) I allafall är det alltid kul att få en ny frisyr.

Idag var jag i Ystad på ett par timmar för att leta efter kläder som jag kan ha på mig nästa vecka. Närmare sagt, nästa lördag. Jag hittade en del men inget som jag vill ha på mig på ett bröllop. Hm, om jag hinner kanske kör jag till Nova på söndag och kolla lite runt. Lucky kommer på söndag så vi får se om jag hinner.

Annars får jag shoppa på sista minut under veckan som kommer. ;)

Jag har bara lite svårt för att lägga ut pengar på mig själv, det är lättare att handla kläder till Thomas, saker till hemmet och till djuren. De här sista veckorna har jag lagt ut en del på hästarna.

Köpt rockard, sele, ryktset, med mera... Jag är på gång att köpa en sadel och träns åt Lucky. Så har jag anmält oss till ett par kurser under hösten. Så saknar jag också en del saker såsom longeringsset, kapson, lädervård...

Hobbyn kostar men jag lägger hellre ut på hobbyn än på mig själv! Därför har jag svårt för att köpa något fint till bröllopet när jag behöver varje slant till andra saker...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har redan sagt det idag men din frisyr är verkligen fin. :)

Ang kläder. Köp det som känns bra. Kanske räcker det bara med byxa/kjol och du har något fin tröja hemma? Ibland räcker det med att köpa en ny tröja eller byxa el kjol. Kram