söndag 3 augusti 2008

Malmös hamn

Häromdagen var jag och Thomas ute och körde till Malmö. Hundarna skulle få bada i havet, självklart passade jag på att cacha.

På en cacheplats, The End Of Meca, dreglade Thomas över den spikraka banan. En av få banan i Sverige som man kan få se dragracing och uppleva bilar/MC komma rusande upp till 300 km/h. När vi bodde i Trelleborg förut pågick det många olagliga dragracingar...



Mittemot banan stod jag och dreglade över en riktig stor skrothög. Jag skulle ta riktiga bra bilder men då dök två gubbar upp som jobbade där. De stod och stirrade surt på mig så jag hann bara ta en bild - dessutom en smygbild.



Efteråt körde vi till en annan cachegömma som också låg på Nordkajen. En häftig gömma. GPS:en nollade på en punkt där vi stod på en betong och blickade ut mot havet. Inget bra gömställe i närheten tills vi tittade ner på marken. En spricka och vi såg att det fanns en tunnel under. Jag hittade ett kryphål och gick in. Usch, tänk om att råttor skulle dyka upp. Man fick en klaufobisk känsla när man gick ner i tunneln.


Cachen ligger i historiska spår då kajen användes främst till att lossa båtar.


Lite läskigt att gå ner i tunneln under kajen.

Inga kommentarer: