onsdag 8 september 2010

Diamanter är för evigt


Diamanter är för evigt skriven av Lauren Weisberger

Jag har läst massor av böcker de senaste månader nu, jag beklagar att jag inte skrivit något om dem... Något jag får ändra på det nu för när jag rekommenderar böcker så kan jag ju hänvisa till min blogg och hjälpa mig att komma ihåg vad boken handlar om.

Min senast bok som jag läst ut är Diamanter är för evigt, en lättsam bok. Samma författaren hade skrivit Djävulen bär Prada bättre och än Alla var där. Hennes tidigare böcker hade jag också läst och jag tyckte bättre om dem. Men den här boken var en underhållande bok att läsa, tyvärr inte direkt någon sträckläsning. Handlingen var bra också. Hennes språk i boken var underhållande men ibland kändes det lite tjatig att läsa vissa sidor.

Boken handla rom tre bästa väninnor med olika personligheter, som av något skäl hade hållit ihop ända sedan college tid. Emmy som just blivit dumpad av en karl som hon hoppats på att få gifta sig med en dag trots hans oändliga otrohetsaffärer. Adriana som är en manslukerska. Leigh som har ett perfekt förhållande occh liv. De träffas över en fikastund och ett vad kom till, nämligen att Emmy ska inom 1 år ha sex med olika män från olika världsdelar. Adriana ska stadga sig och Leigh som har det perfekt kom inte på någon förändring som hon ville genomgå. Fast egentligen började hon att fundera över sitt perfekta förhållande då en annan man som skakar om henne dyker upp.

En underhållande bok!

1 kommentar:

Therese sa...

Har varit sugen på att läsa den! Ska försöka få tag på den nu!