torsdag 9 september 2010

Underbara och snälla Hrönn

Nu har Hrönn varit på stallet i ca 2 veckor nu. Hon har tagit det allting så bra och coolt. Hrönn går tillsammans med en annan ponny och de fungerar bra tillsammans.
Småbarn har provat att sitta på Hrönn och det gick väldigt bra. Hon var för det mesta nyfiken och mycket snäll.

Jag har promenerat med Hrönn några gånger och hon är ganska tittig men det är bara en träningssak och vi får jobba mycket på med miljöträningar. Väldigt ovant att det är så lätt att leda henne jämfört med stora Börje :).

Igår löslongerade jag henne och Hrönn valde mycket tölt och galopp framför trav. Det ser jag mycket positivt på eftersom fortfarande än idag väljer Börje trav framför galopp när vi löslongerar. Hrönn var rolig och hon busade, hennes galopp var jätte sött att se på. När hon töltade var det en härlig takt hon hade. Jag får börja filma och lära mig mer att kunna skilja på taktfel i tölt och även uppfatta pass. Hrönn är 5 gångare.

Inga kommentarer: