torsdag 9 september 2010

Vickis vintagebutik

Vickis vintagebutik av Isabel Wolff

När jag var nere i tvättstugan idag såg jag denna bok liggande på golvet bredvid en resväska som jag hade med mig till Gotland förra månad. Jag hade åkt till Gotland med mitt arbete och självklart hade jag en bok med mig. Varje ledigstund öppnade jag boken för att läsa, oavsett var jag befann mig i Gotland.

Boken var en härlig sträckläsning. Den handlar om en kvinna på +30 årsålder gör sin dröm till verklighet. Hon öppnar en secondbutik som säljer vintage kläder och det finns en historia i varje plagg. Jag är inte så särskilt intresserad av mode men denna bok fick mig att börja tycka om mode, att vintage är vacker och vad man än har på sig bara det är av ett kreativt klädval eller om det finns någon särskild betydelse av klädvalet är det vackert på sig själv. Kärlek, vänskap och drömmar.

Jag tycker mycket om denna bok, en varm och fin historia.

Inga kommentarer: