fredag 3 december 2010

MISSTAGET

Misstaget, skrivet av Lee Child.




Jag hade på den sista tiden haft svårt för att koncentrera mig på en bok. Normalt läser jag ut en bok på några dagar, max 7 dagar. Men denna bok tog jag längre tid på mig att läsa. Gick genom några sidor sedan lade jag undan boken för att göra något annat. Alltså är denna bok inte direkt en sträckläsning. Jag vet inte om det beror på boken eller på mig själv?

Det kände som jag läste en film. Misstaget skulle bli en riktig spännande film. Deckare. Action. Död. Laglösa personer. Jag hade köpt boken på ICA Kvantum och när jag kom en bit in i boken förstod jag att det fanns fler böcker om samma enstöringe man Jack Reacher. Trots att boken inte gav mig en sträckläsning skulle jag vilja ha fler Lee Child böcker.

Den handlar om en märklig kidnappning, allt från början till slut hade någonting inte stämt för Jack Reacher. Han råkade bli inblandad och råkade att erbjuda sin hjälp för att få fast kidnapparna. En spännande handling som jag tror det skulle passa bättre för en film. Jack Reacher var en före detta militärsnut och i rollen skulle kanske Hugh Jackman passa.

På återseende!

Inga kommentarer: