torsdag 3 mars 2011

Lite annat

Naturligtvis har jag inte bara suttit och läst böcker. Jag börjar faktiskt få ont om tid att läsa böcker och det oroar mig lite. Sex böcker ligger och väntar på mig att jag ska läsa dem och så massor med tidningar. Samt börjar det bli ljusare ute och inte så längre så kallt så att jag blir mera ute och längre också.

Jag har planer att träna Ato seriöst, liksom börja komma i gång med Börje och rida in Hrönn. Samtidigt ska vi renovera stallet och även fixa ute här utanför så det blir trevligare och några höns kan börja flytta in.

Vi har beställt en ny digital kompaktkamera så det blir lättare att ta kort på gården och självklart många kort på vad vi gör, särskilt inne i stallet. När vi flyttade in såg stallet för jävligt ut och folk som hade sett röran hade undrat om vi var kloka nog. Nu när vi har slängt mycket skit och sopat upp golvet ser stallet faktiskt inte så dumt ut. Den ligger där och väntar på den första klick av betong som ska läggas ner.

Häromdagen besökte vi en fantastisk butik som ligger i Slogstorp, strax utanför Löberöd. Qvesarum ! Det kommer bli många besök och vi har redan skissat upp ett förslag hur vårt kommande stall ska se ut. Till en börja blir det förmodligen 2 boxar och 1 spilta med möjlighet till att sätta dit boxdörrar så det blir en tredje box. Denna tredje box kommer jag att använda vid behov som till exempel gäst häst på besök eller något. Jag vill ha gott om utrymme och även en hemtrevlig miljö som får mig att längta in till stallet varje dag.

Det blir ett spännande projekt!

1 kommentar:

Fredde sa...

Vad roligt och får ta del av dina kommande planer och drömmar som kommer gå i uppfyllelse.
Så klart vädret gör att man kommer ut mer och njuter av sitt arbete och sin trädgård, etc.

Lycka till.
Kramen